Féltékenység-enyhítő praktikák az őszinte bizalomért

A féltékenység az egyik legelőkelőbb helyet foglalja el a párkapcsolatot romboló tényezők listáján.

A féltékenység jellemzői a kisebbrendűség érzése, valamire való vágyakozás, sértettség, az elvesztéstől való félelem, a bizalmatlanság, szorongás és a harag.

Vajon mi rejtőzhet a háttérben?

A féltékenység érzése az élet nagyon korai szakaszába nyúlik vissza. A gyerekkorra visszavezethető ez az érzés. Amikor a gyermek szerelemmel érez, ragaszkodik az ellentétes nemű szülőjéhez és féltékeny érzések kerítik hatalmába, amikor az anyukája és apukája szerelemmel fordul egymáshoz.

Mondhatjuk, hogy a féltékenység, a kisajátítás, a birtoklás csírája mindnyájunkban el van ültetve.

Ami befolyásolhatja még életünket, hogy volt-e negatív szülői példa, amikor a szülők között megcsalás történt.

Későbbiekben az önbecsülés hiánya, hogy eléggé jó vagyok-e a másik számára.

Amikor bizonytalannak, kiegyensúlyozatlannak érezzük a  kapcsolatunkat  fogékonnyá válunk a féltékenységre.

 Nyolc praktika, ami segít elűzni a féltékenység gyötrő érzését

  1. Kezdeményezzünk őszinte, szeretetteljes beszélgetést párunkkal a kialakuló helyzetről. Milyen hiányérzések kerítettek hatalmukba minket? Mi az, ami zavarja a másikat? Fejezzük ki egymás iránti megértésünket.
  2. Tegyük fel egymásnak a kérdést:
    ”Szerinted mennyi időre szól a kapcsolatunk?”
    „Mennyire érzed magad elkötelezettnek a kapcsolatunkban?”
    Ezek tisztázása segít biztonságérzetünk előhozásában.
  3. Adjunk több figyelmet egymásnak. Kölcsönösen érdeklődjünk hogyan telt párunk napja. Mondjuk el neki, mit szeretünk benne, és mi az amiért büszkék vagyunk rá.
  4. Érdeklődjük meg társunktól minek örülne legjobban, hogy megtegyünk érte. Igyekezzünk egymás kedvében járni. Fejezzük ki szeretetünket.
  5. Gyűjtögessünk minél több közös élményt. Havonta legyen egy színház, mozi vagy koncert programunk. Szervezzünk közös játékot pl.: kártyázást, sakkozást, társasjátékozást, kirándulást.
  6. Önbecsülésünket növeli, ha magunkra is szánunk időt. Minden olyan tevékenység, amiben kedvünket leljük. Például: szépítkezés, sportolás ,könyvolvasás, zenehallgatás, hobby tevékenység. Használjuk ki az alkotás örömét – rajzolás, festés stb.
  7. Tegyünk önzetlenül másokért és ne várjunk érte semmi ellenértéket.
  8. Tudjunk kérni, megköszönni és dicsérni is egymást!

Miután végig mentünk a pontokon, tegyük fel magunknak a kérdést: „Tudunk-e egymásnak szabadságot adni úgy, hogy messzemenőkig megbízunk a másikban?”

Nézzünk párunk szemébe és mondjuk Neki: Bízom Benned!

Témák:

Párkapcsolat-építő ajándékcsomag!

Töltsd le ingyen szakértőink által összeállított ajándékcsomagunkat, amelyben összesen 12 értékes tanulmányt és hanganyagot találsz!

Hova küldhetjük?

Küldetésünk

Küldetésünk, hogy párkapcsolatban élő Olvasóinknak olyan gondolatokat és tanácsokat közvetítsünk, amelyek elősegítik hosszútávon is boldog párkapcsolatuk kialakítását, megtartását vagy megmentését. Portálunk szerzői kizárólag a Párkapcsolati Coaching és Mediációs Intézet által regisztrált párkapcsolati coachok, valamennyien a párkapcsolatok területén dolgozó segítő szakemberek.